I'm gonna beat you...

Tar emot att säga detta men jag är en "sugarjunkie", men nu tänkte jag försöka ta tag i det för jag känner att detta inte är hållbart i längden. Onödigt slöseri av pengar men framförallt så är det inte snällt mot kroppen. Jag vill må bra och känna att min kropp orkar med det jag tar för mig, jag vill vara snäll mot min kropp! Den ska bära mig genom livet så den förtjänar det bästa.
 
Jag vet att det kommer bli för jäkla svårt, men jag ska försöka göra mitt bästa.
Har börjat med att slänga ihop ett "powerbars", massa naturella nötter, torkad frukt och mörk choklad.
Sen om jag känner att sockersuget kryper på så ska jag försöka att antingen dricka vatten, äta nå nyttigt ex nötter om det finns hemma, men även ge sig ut på en promenad.
Det kommer säkert bli tillfällen då man är svag och ger efter men okej då får det va så. Erkänn att man var svag och ta nya tag nästa dag.
 
  
 
 
Så nytt år och nya möjligheter! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0